OVER DIT EVENT

Nationaal Schadecongres: Stijgend volume maar sanering op komst

De schadeherstelsector heeft het moeilijk. De gevolgen van de corona-pandemie leiden tot fors minder werk, de technologische ontwikkelingen zijn in een stroomversnelling beland en er is sprake van een enorme machtsconcentratie bij de aanbieders van de schades die een sector tegenover zich vindt die onverminderd versnipperd is. Tel daarbij op de elektrificering van het wagenpark en het beperkte aanbod van hoogwaardige opleidingen en het is duidelijk dat de uitdagingen groter dan ooit zijn.

Het congres komt dan ook op een zeer gelegen moment. Tijdens een tweetal inleidingen worden de aanwezigen bijgepraat over de actuele stand van zaken waarna de zaal én de panelleden zich kunnen uitspreken aan de hand van stellingen.

De aftrap wordt verzorgd door Arno Onink, mede-auteur van het hagelnieuwe Schaderapport 2021-2030. Dit lijvige rapport start met een uitgebreide analyse van de ontwikkeling van het Nederlandse wagenpark over de achterliggende periode en trekt de lijn door naar 2030.

Vervolgens wordt geanalyseerd wat die ontwikkelingen betekenen voor de schadeherstelsector. In welk krachtenveld opereert ze, hoe ontwikkelt het aantal schades zich en wat gebeurt er met het schadevolume op termijn? In deze bijdrage geen mooie verhalen maar analyses op basis van data.

Noch de branche-organisaties, noch de opleidingscentra of veel van de OEM’s hebben de afgelopen jaren gezorgd voor adequate opleidingen voor de schadeherstelsector, zowel niet qua niveau als volume. Het resultaat is een schrijnend gebrek aan gekwalificeerd personeel en een wildgroei aan nieuwe normeringen, waarvan nog moet blijken hoe opdrachtgevers ermee omgaan en of ze echt een bijdrage leveren aan veilig schadeherstel. Na de pauze gaan we uitgebreid in op al deze ontwikkelingen en vragen. De inleiding wordt verzorgd door Anton Cornelissen van TOI-opleidingen dat onlangs een samenwerking is aangegaan met TTA.

De volgende personen hebben reeds toegezegd mee te werken aan de paneldiscussie:

  • Harry Bekkers, directeur Bekkers Autoschade
  • Bart Janssen, directeur Dealerglass
  • Saskia Booy, directeur Autotech Alliantie
  • Marcel Uitenbroek, teamleader damage control Alphabet Nederland
  • Frank Bouman, mede-oprichter Jifeline

Programma:

15:15 uur: Zaal open
16:00 uur: Start & welkom: Ric van Vugt & Hans Groenhuijsen
16:10 uur: Presentatie Arno Onink
16:30 uur: Paneldiscussie
17:05 uur: Pauze
17:30 uur: Presentatie Anton Cornelissen
17:50 uur: Paneldiscussie
18: 30 uur: Borrel, BBQ & netwerken

Eventpartners:

Deelname is gratis voor nieuwe leden (lidmaatschap afgesloten na 01-09-2019) van Automotive Insiders. Leden met een lidmaatschap afgesloten voor 01-09-2019 ontvangen € 50,- korting en betalen dus € 129,-. De kosten voor niet-leden bedragen € 179,-

Meld je middels deze link aan.

We zijn verplicht te ‘Testen voor Toegang’. Voordeel is dat de 1,5 meter regel vervalt en een vaste zitplaats tijdens event, de borrel en het diner niet verplicht is. Een bewijs uit de Coronacheck-app is wel nodig. Deze kan je aanmaken op basis van de opties hieronder. Meer informatie vind je op coronacheck.nl.

    1. Vaccinatiebewijs: deze kan je 14 dagen na je laatste vaccinatie aanmaken in de Coronacheck-app.
    2. Negatieve testuitslag (PCR/antigeen): Binnen 24 uur voor aanvang van het evenement doe je een eenmalige sneltest via Testen voor toegang.
    3. Herstelbewijs: deze kan je aanmaken als dit geregistreerd staat via de Coronacheck-app.

KOOP JE TICKETS HIER

0Days0Hours0Minutes0Seconds

LOCATIE

Adres
Studio A12,
Schoudermantel 52,
Bunnik, Utrecht, NL
BUSINESSPARTNERS