‘De Smart Mobility Monitor als leidraad in het ontwikkelen van uw strategie’

Met de Smart Mobility Monitor gaan Automotive Insiders en Peter Mulder van Improof Research periodiek inzicht geven in de ontwikkelingen en kansen die smart mobility biedt.

Aangezien er nog veel onduidelijkheid bestaat wat de impact van de ontwikkelingen zal zijn, is het voor velen buitengewoon lastig de bedrijfsstrategie aan te passen. De Smart Mobility Monitor helpt daarbij. Dit doen we onder andere op basis van een uitgebreid onderzoek onder 2000 consumenten.De Smart Monility Monitior geeft onder meer antwoorden op strategische vragen als:

  • Welke bekendheid hebben bepaalde mobiliteitsinnovaties (verschillende vormen van Car Sharing, ritdeling, verschillende typen van Mobility as as Service, etc.) op dit moment?
  • Hoe zorgt u ervoor dat de slagingskansen optimaal zijn?
  • Welke mobiliteitsinnovaties worden snel bekender en welke niet?
  • Op welke mobiliteitsinnovaties zou u zich moeten richten? En op welke doelgroepen?Welke barrières blijven bepaalde mobiliteitsoplossingen blokkeren en hoe zouden die opgeheven kunnen worden?
  • Bij welke doelgroepen gelden die blokkades in het bijzonder en bij welke doelgroepen hoeft u daar minder rekening mee te houden?
  • Bereikt een bepaalde technologie een ‘tipping point’ waarbij uw marktintroductie haalbaar is?
  • Voor welke niveaus van MaaS is er op dit moment concrete belangstelling (gebruiksintentie)? En op welke doelgroepen zou u zich moeten richten en in welke mate is de aard van de reis de bepalende factor?
  • Met welke partijen dient u rekening te houden? Kan een Techbedrijf (Google) of consumentenorganisatie (ANWB) de initiator zijn van een nieuwe mobiliteitsdienst? Of kan een bestaande speler in de autobranche (PON, BMW) of leasemaatschappij een even betrouwbare initiator zijn?
  • Waar moet u rekening mee houden in uw doelgroepenstrategie de komende jaren? Gaan jongeren en ouderen zich in verschillende richtingen ontwikkelen, of laten stedelijke en regionale gebieden verschillende behoeften zien?
  • Hoe groot is de kans dat interessante mobiliteitsinnovaties uit andere landen u rechts inhalen? Is daar al tractie voor?
  • Is er al een duidelijke klantbehoefte aan specifieke mobiliteitsbehoeften of -combinaties die nu nog niet worden aangeboden waar u op in zou kunnen springen?

De Smart Mobility Monitor is eind oktober beschikbaar. Interesse? Stuur een mail naar post@automotiveinsiders.nl of neem contact op via onderstaand formulier.

[contact-form-7 id=”4023″ title=”Smart Mobility