Merk-erkend schadeherstel zet sector op scherp

Autofabrikanten die in hoog tempo merk erkend schadeherstel uitrollen en hun onderdelenomzet zien toenemen, verzekerings- en leasemaatschappijen die moeten kiezen tussen afdekken van aansprakelijkheidsrisico’s of een hogere rekening, schadeketens die zich niet de kaas van het brood willen laten eten en de schade-ondernemer die weer voor nieuwe keuzes gesteld wordt: wel of geen merkerkenning met de daarbij bijbehorende investeringen in tijd en geld.  Merk-erkend schadeherstel raakt iedereen, vandaar dat Automotive Insiders tijdens de schadesessie van 7 februari daar uitgebreid bij stilstaat.

De bijeenkomst, die wordt gepresenteerd door Hans Groenhuijsen en Ric van Vugt, kent een uitgebreide line-up:

  • Marcel van Dijk, commercieel directeur bij CED zal de aftrap verzorgen met een algemene inleiding en zijn visie geven over de kansen die er ook voor de sector zijn.
  • Vervolgens is er een uitgebreid vraaggesprek met een drietal vertegenwoordigers van auto-importeurs te weten Rens Braat (Toyota), Michiel Karthaus (Renault) en Bart Bekker (PSA).
  • Na de pauze bespreekt Robert Klinkert wat er komt kijken bij het opzetten van een merk-erkend schadeherstelprogramma en de certificeringaudits vanuit de importeur.
  • De bijeenkomst wordt afgesloten met een paneldiscussie maar niet voordat er een vraaggesprek heeft plaatsgevonden met Luuk Oostrik (Business Lease) en Evert-Jeen van der Meer (AON) over hoe zij als sturende partijen aankijken tegen merk-erkend schadeherstel.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie