Een product met korting graag

Korting en keuzes

Net als bij ‘een echte klant’ liggen zo rond 21.00 uur de kinderen op bed, is de tafel afgeruimd en is het tijd voor een eerste bakje koffie. Met de iPad op schoot maak ik voor de eerste keer kennis met het autobedrijf waar ik later een afspraak heb. Het gebeurt me vaak dat ik direct na het openen van de website wordt lastig gevallen door diverse pop-ups: voorraadkorting, lastminutekorting, vakantiekorting, de laagste prijs garantie etc. Als ik de pop-ups wegklik, word ik vervolgens overladen met allerlei auto’s. Allerlei kleuren en modellen, te kust en te keur.

Onlangs was het zelfs zo dat ik ter voorbereiding op een gesprek een nieuw model met de configurator heb samengesteld en vervolgens op de ‘bestellen’ button heb geklikt. Wat schetst mijn verbazing? Ik kon als afleveradres kiezen uit maar liefst vijftien merkdealers in mijn omgeving en ik werd erop geattendeerd dat er drie merkdealers dichterbij gelegen zijn. Heb de auto dan ook maar bij een ander gekocht…

Vertel uw eigen verhaal

Moraal van dit verhaal is mijn advies om óók op de website zoveel mogelijk uw eigen verhaal te blijven vertellen. Dat je bij een autobedrijf auto’s kunt kopen, snapt iedereen wel. Het is minstens zo belangrijk om het verhaal achter het autobedrijf te vertellen. Ik kom bijvoorbeeld vaak bij familiebedrijven waar de derde of vierde generatie aan het roer staat. Waarom wordt dit niet verteld om klanten te binden aan het autobedrijf en niet alleen aan een specifiek merk? Vertel uw verhaal, geef personeel een prominente plek op de website en zorg ervoor dat uw eigen label geladen wordt in het werkgebied. Wat de importeur daar ook van vindt. Deze kant van het verhaal van het autobedrijf heeft namelijk bij een groeiende groep kopers steeds meer waarde.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Geef een reactie