Opkomst EV en de gevolgen voor de aftermarket | Gratis webinar

De komst van de elektrische auto zou catastrofale gevolgen hebben voor de aftermarket. Hoewel de onheilsprofeten voor de komende tien jaar de plank misslaan, valt niet te ontkennen dat er wel een hoop gaat veranderen. In dit webinar van een uur praten we je bij over welke veranderingen de aftermarket te wachten staat, wat hun impact is en hoe erop te reageren. Daarvoor hebben we twee deskundigen gestrikt: Arno Onink, eigenaar Trend-Rx en auteur van een tweetal EV-rapporten waarbij uitgebreid wordt ingegaan op de veranderingen in het Nederlandse wagenpark tot 2030 en Bas Wintjes, founder van WESP, beschikkend over een schat aan data op werkplaatsniveau. Ook laten we Dirk Lambrechts, CEO Profile, aan het woord over hoe en waarom Profile zich nu al voorbereidt op de elektrificering van het wagenpark. We sluiten af met een paar praktische tips. Mis dit gratis webinar dus niet! Programma: 15:30-16:30 uur 15:30 uur: Welkom door Ric van Vugt 15:35 uur: Presentatie Arno Onink. Wat betekent de elektrificering van het wagenpark voor de aftersales? 15:50 uur: Presentatie Bas Wintjes: Founder WESP wat betekent EV voor de werkplaats? 16:10 uur: Presentatie Dirk Lambrechts. Profile en EV 16:25 uur: Tips Arno Onink voor aftermarket en afsluiting Na...lees meer

Insiders Classic & Cabrio Rally 2021

De 3e editie van de Insiders Classic & Cabrio Rally wordt gereden op zaterdag 4 september 2021. De deelnemers verzamelen bij Restaurant Boswachter Liesbosch in Breda voor registratie en uitleg, waarna de klassieke auto’s (25 jaar of ouder) en cabrio’s volgens een strak schema zullen vertrekken. Dan begint voor deelnemers het sportieve element: het vinden van de juiste routes langs controleposten middels het voor dit soort evenementen bekende bolletje-pijltje-principe. Voor niet-ingewijden: de aanwijzingen in het routeboek beperken zich tot aanwijzingen waarbij het bolletje de positie van de equipe voorstelt en het pijltje vanaf dat bolletje de te nemen route. In combinatie met afstanden in meters ontstaat zo een sportieve uitdaging waarbij het doel is een rit te rijden met zo min mogelijk strafpunten. Voor de goede orde, het is geen race en de verkeersregels blijven leidend. Deze constructie betekent dat inschrijvende teams altijd met twee personen dienen te zijn: chauffeur en navigator. De route leidt langs een lunchlocatie waar niet alleen de inwendige mens verzorgd wordt, wat rust genomen kan worden na de inspanningen, en men bij kan praten met collega’s uit de branche. De middagroute voert uiteindelijk weer terug naar Boswachter Liesbosch waar de deelnemers een diner wacht en...lees meer