Smart Mobility: anyhow & anywhere

Welke nieuwe mobiliteitsconcepten worden momenteel door het publiek omarmd? Welke innovaties beklijven en welke niet? Welke MaaS-producten kunnen zich verheugen op groeiende belangstelling? Automotive Insiders, in samenwerking met TrendsinAutoleasing, presenteert op 5 februari op een congres de verse resultaten van het grootschalige consumentenonderzoek: Smart Mobility Monitor 2020. Een congres voor zowel aanbieders van mobiliteitsproducten als de afnemers daarvan. Na de presentatie van de Monitor door Peter Mulder van Improof Research zullen enkele belangrijke spelers in de markt door dagvoorzitter Frank van Klink aan de tand worden gevoeld. KPMG zal het landschap schetsen van het nieuwe ‘ecosysteem’ van mobiliteit in Nederland. Eerder stelden de consultants al dat de Nederlandse automotive sector, inclusief leasemaatschappijen en verzekeraars, de opkomst van de ‘connected car’ onderschatten. Ziet men daar nu verandering in? Leer ook over het opmerkelijke initiatief van ING (!) op het gebied van autodelen. Een corporate startup binnen ING rondt momenteel hun pilot af. Tipje van de sluier: voeg IOT, de opkomst van de deeleconomie en de veranderende automarkt bij elkaar en het is, volgens ING, een logische stap naar dit nieuwe online platform voor asset sharing. Hoe de automotive sector de mobiliteitstransitie denkt te tackelen, horen we ook van henzelf. Zo worden de...lees meer

Autoschadeherstel: Veiligheid gegarandeerd?!

In discussies over schadeherstel ging het de laatste jaren vooral over de kwaliteit van het werk en de daarmee samenhangende veiligheid van de inzittenden. Kampen stonden en staan regelmatig tegenover elkaar. Voor Automotive Insiders de hoogste tijd om ‘veiligheid’ als thema op de eventagenda te plaatsen. Waar de één gepassioneerd de noodzaak van merkerkenning benadrukt, is de ander er stellig van overtuigd dat complexe schades ook bij de universele hersteller in goede handen zijn. Beide kampen merken overigens op dat geen enkel schadeherstelbedrijf volledig kan rondkomen van uitsluitend merkerkend werk. Ligt de ‘handel’ eenmaal op de stoep, dan wordt deze nooit en door niemand geweigerd. Tijdens dit AI-event wordt ‘Dossier Schade’ vanuit verschillende invalshoeken belicht. De aftrap komt van Gerben Batstra, Director Customer Service van Volvo Nederland. De Zweedse fabrikant is hét merk bij uitstek dat veiligheid als usp heeft. Het begon lang geleden met de vrijgave van de rechten voor de 3-punts veiligheidsgordel. Als meest recente ontwikkeling kondigde Volvo een begrenzer op 180 km/uur aan voor zijn nieuwe modellen. Een merk dus met recht van spreken als het gaat om veiligheid. Over de opkomst van de elektrische auto is al veel gezegd en geschreven. Tot op heden ontbreekt echter...lees meer