Events

Start Reverse - Customer Experience in Automotive


Maak van de klant een loyale fan

Terug

Omschrijving

Dat de branche onder druk staat is geen nieuws. Auto's zijn steeds meer een commodity (veel van hetzelfde) geworden. Hetzelfde geldt voor de dienstverlening. Hoe kun je dan tóch het verschil maken voor jouw klanten? En ze aan je binden?

De antwoorden komen tijdens het event 'Start Reverse – Customer Experience in Automotive'. De bijeenkomst op 4 oktober 2017 staat onder regie van Automotive Insiders, in samenwerking met Performance Solutions. De visie en klantstrategie van deze specialist in Customer Experience zijn inmiddels de leidraad voor tientallen wereldwijde merken en bedrijven. Zoals KLM, Adidas, CitizenM Hotels, Tommy Hilfiger, WE Fashion, HEMA, Mazda en IKEA. 

In maart lanceerde André Wiringa het boek 'Reverse – Go beyond Customer Satisfaction'. Daarin stelt hij dat tevredenheid niet meer genoeg is om een klant te behouden. Vanuit een 'Reverse'-benadering neemt Wiringa de gewenste klantbeleving als uitgangspunt. Hoe wil jij dat jouw (potentiele) klanten jouw bedrijf ervaren? Wat wil je dat ze aan anderen vertellen over jou? Van hieruit kijkt hij naar het gewenste medewerkersgedrag, werkklimaat en leiderschap.  

Klinkt logisch, maar de praktijk blijkt lastig. Waarom? Omdat ruim 90% van alles wat wij doen bestaat uit onbewust gedrag. Uit onderzoek van consultancybureau Bain & Company is gebleken dat meer dan 80% van de bedrijven vindt dat zij een excellente beleving bieden aan hun klanten. Helaas blijkt uit hetzelfde onderzoek dat maar 8% van hun klanten dat ook zo ervaart. Wat is de oorzaak van deze enorme kloof? Wat kun je als bedrijf in de automotive branche doen om dat gat te verkleinen, écht het verschil te maken en jouw klanten om te vormen tot loyale fans?

V.l.n.r. André Wiringa, Wouter Mols, Jeroen van der Schenk & Michiel van Eunen

Deelnemers aan dit interactieve AI-evenement kunnen tijdens de workshops zelf de kracht ervaren van 'experience-based learning'. Plaats van handeling is het kantoor van Performance Solutions, Kruisweg 817, 2132NG Hoofddorp. Na afloop is er een netwerkborrel met een maaltijd bestaande uit fingerfoodhapjes.

Programma

  • 15:30 - 16:00 Ontvangst met hapje & drankje
  • 16:00 - 16:05 Opening programma met creatieve energizer
  • 16:05 - 16:35 Introductie Start Reverse for Automotive, plenaire Keynote door André Wiringa
  • 16:35 - 17:00 Wouter Mols, storemanager Decathlon Nederland
  • 17:00 - 18:00 Workshop 1
    (carroussel + 5 minuten wissel)
    Door Jeroen van der Schenk over Automotive Customer Journey Mapping
  • 18:00 - 18:15  Pauze
  • 18:15 - 19:15 Workshop 2
    (carroussel + 5 minuten wissel)
    Door Michiel van Eunen met de Escape Room
    (3 rooms)
  • 19:15 - 19:30 Afsluiting plenair
    (interactieve STAR experience!)
  • 19:30 - 20:30 Borrel met fingerfood


Contactpersonen

Esmée Dirkse
edirkse@automotiveinsiders.nl

Delen

LinkedIn
Ik wil mij aanmelden!

Datum & Tijd

4 oktober 2017
15:30-20:00

Prijs

€ 145,00 voor niet leden
€ 95,00 voor leden

Locatie

Performance Solutions
Kruisweg 817
2132 NG, Hoofddorp

Persoonlijke gegevens

Factuur adres

Opmerkingen

Opties

Voorwaarden

Lees hier de algemene voorwaarden.